I don’t like exercising

You hate exercise?

Lately, I came across some people who told me they HATED exercising. It brings a smile to my face because what they are really saying is ‘I hate being uncomfortable.” Nobody likes being outside their comfort zone. They feel awkward and out-of-place. And exercising makes them feel that way.

How many times did I come across people who hated running. But, for whatever  reason, such as losing weight, getting back into shape, having a partner who ran etc, they decided to continue and to give it their best shot. Today, they are runners. This outcome always makes me happy but, never surprises me.

What is interesting, it’s not the exercise itself that people dislike, but their not so good performance. The discomfort that it brings. Nobody likes to feel uncomfortable. If a person never exercised or it’s been a while since he or she  did, it is more difficult and it definitely gets uncomfortable. Especially the first few times. You find yourself out of breath,  you feel inadequate, clumsy, and you get discouraged. You must continue. You must get out of your comfort zone. And as you progress, you will become better at it, you will feel good, than great. You will feel strong and powerful and you will want to do more. It is human nature.

exercising comfort zone

 

 

 

 

 

 

 

“All human beings are driven by two forces: the need to avoid pain, or the desire to gain pleasure. If you are not taking action, it is because you think that taking action will be more painful than doing nothing or not taking action.Anthony Robbins

If you persist and accept the discomfort that the exercise will cause you in the beginning, you will start seeing and feeling the benefits. For a start, you’ll have more energy, you’ll sleep better, you’ll be more centered and happier. You will start making better food choices because your desire to perform will increase and you will notice a weight loss. You will have more stamina. And it is at this point that those who “hated” exercising will begin to love doing it.

Not everybody wants or can do  P90X ou Insanity and it’s ok. Your goal is not to be extreme, but to start exercising. When you exercise regularly, everything becomes easier. You will increase your mobility, you will be more flexible. You will improve your agility and you will be able to do about everything you want. And that’ amazing!

No one likes doing the laundry, yet, everybody does it because they want to wear clean clothes. No one likes to pay for gasoline for their car, yet everyone will fill the tank in order to go where they want. Nobody likes to be sick, yet many people do not feed themselves properly and do not exercise. When it comes to things we own, we don’t think about it and we do what’s necessary. When comes the time to take care of our health, it’s too difficult, to uncomfortable and we don’t do it. We let the things we own be first.

 

Learn to love yourself

Learn to love yourself enough to learn to love things that are good for you. Eating well and exercising are among those choices. Nobody said it was easy, but the benefits are much greater than the disadvantages. You must start at your  own pace with something that suits you. If you decide to run a marathon in 3 months time when you just came off the couch, it is not only unrealistic, but you are going to fail. Challenge yourself with something that is not easy, yet not impossible for you. Commit to yourself. Because the first person you want to be proud of is you! And this pride is yours. No one can take that away from you.

exercising proud of myself

 I always ask my customers at the Y how many times they will come to the gym. If they tell me 5-day weeks, I ask the question a second time, then a third. Often their response will become 2-3 times a week and that’s what I put down on their program. Why? If I put 5 times a week and they come only 3 times, they will feel like a failure. If I write down 2 or 3 times a week and they come 3 times or more, they will feel great about themselves and they will commit more.

Do the same thing. Establish a goal that without being too easy is reachable. This will encourage you to continue and as a result, you will progress. And if you progress, you are improving and if you improve, you will like exercising.

It’s as simple as that.

Je n’aime pas l’exercice

J’ai dernièrement croisé des gens  qui me disaient ne pas aimer l’exercice. Ça me fait sourire parce que les gens disent en fait qu’ils n’aiment pas être inconfortable. Personne n’aime faire quelque chose à laquelle ils ne se trouvent pas bons et qui les rendent inconfortable et l’exercice fait partie de ces choses-là.

Combien de fois aie-je croisé des gens qui m’ont dit “DÉTESTER” la course. Pour une raison quelconque, soit une perte de poids, une remise en forme, un conjoint qui en faisait, etc, ils ont décidé de quand même courir. Ils ont continué et persévéré. Aujourd’hui, ils sont des adeptes. Ça ne m’étonne jamais et ça me fait toujours plaisir de le constater.

Ce qui est intéressant, ce n’est pas l’exercice en soi que les gens n’aiment pas,  mais leur moins bonne performance. L’inconfort que cela amène. Personne n’aime se sentir inconfortable. Lorsque l’on n’a jamais fait d’exercice ou lorsque ça fait longtemps que l’on n’en a pas fait, c’est plus difficile et c’est définitivement inconfortable. Surtout les premières fois. On est à bout de souffle, on se sent inadéquat, maladroit, mal en point, découragé. Il faut continuer. Il faut sortir de sa zone de confort. Et à mesure que l’on progresse, que l’on devient meilleur, on se trouve bon, beau, adroit et on veut en faire plus. C’est la nature humaine.

exercice et zone de confort“Tous les êtres humains attirés par deux forces : le besoin d’éviter la douleur, ou le désir d’obtenir du plaisir. Si vous ne passez pas à l’action, c’est parce que vous pensez que la démarche  sera plus douloureuse que de ne rien faire du tout ou de ne pas agir. ” Anthony Robbins

Si vous persistez et que acceptez les inconforts que l’exercice vous cause au début, les bénéfices vont commencer à apparaître. Vous aurez plus d’énergie, un meilleur sommeil, vous serez plus centré, plus heureux, vous ferez de meilleurs choix  alimentaires parce que votre désir de performer va augmenter, vous noterez une perte de poids, vous aurez plus de stamina. Et c’est à ce moment là que ceux qui “détestaient” l’exercice commencent à aimer en faire.

Ce n’est pas tout le monde qui veut ou peut faire P90X ou Insanity et c’est normal. Le but n’est pas d’être extrême, mais de bouger. Quand on bouge, tout devient plus facile. Notre mobilité est accrue, on a une meilleure flexibilité et on peut faire à peu près tout ce que l’on veut car on est à même d’acquérir les habiletés nécessaires.

Je ne connais personne qui aime faire la lessive. Pourtant, tout le monde le fait parce que c’est nécessaire si on veut du linge propre. Personne n’aime payer pour l’essence dans sa voiture, pourtant tout le monde fait le plein pour pouvoir rouler. Personne n’aime être malade, pourtant, beaucoup de gens se nourrissent mal et ne bougent pas assez. Quand vient le temps de faire quelque chose qui concerne nos bébelles, on n’y pense même pas, et on le fait. Quand vient le temps de faire quelque chose pour notre santé et notre bien-être, c’est trop difficile, c’est inconfortable et on ne le fait pas. Nos biens passent avant notre personne.

 

Apprenez à vous aimer

Apprenez à vous aimer assez pour apprendre à aimer des choses qui sont bonnes pour vous. Bien manger et bouger font partie de ces choix. Personne n’a dit que c’était facile, mais les avantages sont bien plus grands que les désavantages. Il faut commencer à son rythme avec quelque chose qui nous convient. Vouloir courir un marathon dans 3 mois quand on vient à peine de quitter son sofa est non seulement irréaliste, mais aussi voué à l’échec. Mettez-vous au défi de faire quelque  chose selon votre capacité et respectez votre engagement envers vous-même. Parce que la première personne de qui on voudrait être fière, devrait être soi-même. Et cette fierté nous appartient. Personne ne peut nous l’enlever.

exercice, je suis fière de moi

 

Je demande toujours à mes clients du Y combien de fois ils comptent venir au gym. S’ils me disent 5 jours semaines, je pose la question une deuxième fois, puis une troisième. Souvent la réponse devient 2-3 fois et c’est ce que j’indique sur leur programme. Pourquoi? Si je mets 5 fois et qu’ils ne viennent que 3 fois par semaine, ils se sentent comme un échec. Si j’indique 2-3 fois et qu’ils viennent 3 fois ou plus, ils ont une excellente estime d’eux même et ils sont fiers de leurs efforts. Ils viendront plus souvent.

Faites la même chose. Établissez un objectif qui sans être trop facile est atteignable. Cela vous encouragera à continuer et par conséquent, vous progresserez. Et si vous progressez, c’est parce que vous êtes meilleur. Et si vous devenez meilleur, vous aimerez faire de l’exercice. C’est aussi simple que ça.

 

L’importance du Fit Test

Le Fit Test pour mesurer vos progrès

Avec le Fit Test, même si techniquement un utilisateur du programme n’a pas les connaissances spécifiques dans le domaine de la mise en forme, il sera en mesure de déterminer ses progrès sans à avoir à consulter un professionnel.

Plusieurs programmes BeachBody ont un Fit Test. Entre autres, Insanity et P90X. Lorsqu’on entreprend un programme comme Insanity, on a la plupart du temps vu des photos avant-après qui nous ont motivés et on s’attend à avoir des résultats semblables. Souvenez-vous que vous êtes tous différents et que vos résultats vont varier selon votre morphologie, votre métabolisme et surtout votre alimentation.  Ne négligez pas cet aspect et soyez-en conscients.

Souvent, les participants se plaignent de ne pas voir de grands changements sur la balance. Pourtant, ils ont probablement fait d’immenses progrès. Le Fit Test est là pour en témoigner. Je le sais! Lorsque vous faites le Fit Test pour la première fois, vous ne savez pas trop à quoi vous attendre, même si vous avez visionné le DVD avant. Tant qu’on ne l’a pas fait, on ne peut se faire une idée du type d’effort à donner. Par la suite, on connaît les mouvements, on connaît nos premiers résultats et si vous êtes comme moi, vous voulez les battre! Ne négligez pas le Fit Test.

 

Fit TestVous pouvez le télécharger ici: InsanityCalendar-FitTest

 

Demain, pour une 5ième fois, je commence une autre ronde d’Insanity. D’une fois à l’autre, j’ai pu constater mes progrès parce que j’ai fait mon Fit test. Quand on mesure ses résultats, on peut comparer et quand on compare, on est en mesure de constater le chemin accompli. D’une ronde à l’autre, c’est toujours plus difficile de m’améliorer et d’aller plus loin. Mais si je sais ce que j’ai déjà fait, je me donne comme défi de surpasser mes meilleurs résultats.  Sans le Fit Test, je ne pourrais pas établir mes nouveaux objectifs. Et si pour vous, c’est le premier Fit Test, vous saurez exactement où vous commencez. Et il n’y a pas de meilleure façon de savoir où on l’on va quand on sait d’où on vient. Faites votre Fit Test!

The importance of the Fit Test

The Fit Test to measure your progress

With the Fit Test, a participant without any fitness knowledge, will be able to measure his or her progress without having to consult a professional. Several BeachBody programs have a Fit Test. Among others, Insanity and P90X.

When you decided to do a program like Insanity, you most likely saw several before and after pictures and that got you started. And you expect to have similar results. Remember that you are all different and that your results will vary depending on your body shape, your metabolism, and especially your diet.  Do not neglect this aspect.

Often, the participants will complain of not seeing major changes on the scale. Yet, they probably made amazing progress. And that is why everybody should do the Fit Test. It is there to testify that you are working hard and that you are getting better. I know this for a fact! The first time you will take the Fit Test, you will not know what to expect, even if you have watched the DVD before.  As long as you don’t do it, you won’t have any idea of the type of effort you have to give. Once done, you will know the movements, you will get your first results, and if you’re anything like me, you will want to beat them! Do not neglect the Fit Test.

 

Fit TestYou can download it here: Insanity Calendar – Fit Tes

Tomorrow, I will start another round of Insanity.  From one round to the next, I can see my progress because I did my Fit Test. When you measure your results, you can compare and when you can compare, you can see how far you have come.  From one round to  the other, it is always more difficult to get better and to go further. But if I know what I have already done, I can challenge myself with my previous best results. Without the Fit Test, I would not be able to set my new goals. If  this is the first Fit Test for you, you’ll know exactly where you start and where you are going. And to be honest, there is no better way to know where you want to go if you know where you start. Do your Fit Test!

Why P90X?

What is P90X?

 

P90X

BeachBody offers the P90X and the P90X2 challenge Pack at only 180$ until October 31. I truly believe this is an amazing offer, but why should you get P90X?

P90X is one of the most BeachBody program. It is a comprehensive in-home fitness and nutrition program proven to burn fat and reshape your body in just 90 days. In fact, if P90X doesn’t get you absolutely ripped in 90 days, you’ll get your money back!

Twelve different workouts target every area of your body, incorporating moves used by elite athletes, gymnasts, weightlifters, and martial artists. In addition to doing cardio, strength training, and stretching, you’ll develop extreme overall fitness with bodyweight exercises like pull-ups and push-ups, as well as plyometrics (jump training), yoga, and kenpo.

Your personal trainer Tony Horton demonstrates each move, showing a modified version for those just getting started. Most important, he’ll keep you engaged, motivated, and even amused every step of the way.

More than 3.6 million people, including numerous professional athletes and celebrities, have bought and used P90X to get in the best shape of their lives. P90X is the #1-selling extreme home fitness program in the world, with 1.2 million videos posted to YouTube® by satisfied customers and close to 700,000 Facebook fans.

 

Why is P90X effective ?

The secret behind the P90X system is an advanced training technique called Muscle Confusion, which accelerates the results process by constantly introducing new moves and routines, so your body keeps adapting and changing throughout the 90 days.

This variety challenges your muscles and keeps them from getting accustomed to the workouts over time, so you don’t plateau. And because you’re working different muscles in different ways with each workout, P90X makes it possible for you to “Bring It!®” hard every day, without the pain or injury that often comes from repetitive motion.

P90X confusion musculaire

 

Why is P90X so unique ?

Most in-home workout programs offer only one kind of fitness training. But the 12 P90X DVDs give you intense cross-training with 5 hard-core resistance routines, 3 fat-scorching cardio routines, and 2 ab-ripping routines, as well as extreme yoga and advanced flexibility. You work all your muscles from every possible angle, using many different techniques. Whether you want to lean out, bulk up, or get ripped, there are endless ways to mix and match the routines to keep you motivated for the full 90 days and beyond.

The other thing that makes P90X unique is Tony Horton himself. Not only is he an experienced trainer who’s devised the most efficient ways to get your body into peak shape, he’s incredibly engaging and inspiring, constantly encouraging you to “do your best and forget the rest.” He’s also been known to crack the odd—and we do mean odd—joke from time to time.Imagine a cross between an upbeat motivator and a standup comic, and you’re pretty close.

 

Equipment

  • weights (5-8-10-15-20 lbs to start)
  • floor mattress ( yoga style)
  • resistance bands and/or pull-up bar
  • Yoga blocks
  • Chair

 

Is P90X easy?

Heuh…? No! Can I do it? Yes! There are thousands of people who did it. I wasn’t in shape when I did it, but I was determined to do it! Every day, I was committed and I pushed and playing . If you are interested in P90X, you will not be alone in your journey. I know a lot of people who are currently doing it and I will be there with you. Just contact me.

 

Does P90X work?

My BeachBody journey started with P90X. Almost 4 years later, I am still a BeachBody fan. Does P90x work? Do a search on the internet or just on You tube. You will find thousands of people who will convince you. Below are my P90X first round results. It was February 28, 2010 to the 1st June 2010. I have not stopped exercising since.

P90X MC

 

I want TurboFire!